Uw partner en gids bij de acquisitie van commercieel vastgoed


Retail Vastgoed Acquisitie

Consumenten ervaren op dit moment een wereld met meerdere kanalen en worden zo elke dag verleid. Juist daarom vind ik het werk, als Retail Acquisitie partner, tegenwoordig meer dan ooit heel uitdagend.
Ik heb meerdere retail transacties gedaan in diverse landen in Europa namens retailers zoals Albert Heijn, Mexx en Starbucks Koffie en het is makkelijk om deals te doen.

Ik heb in die periode een aantal fouten gemaakt en daarvan geleerd. Het belangrijkste wat ik geleerd heb is dat een strategische benadering in vastgoed essentieel is.

Teveel transacties worden op een opportunistische manier gedaan.
In mijn overtuiging moet vastgoed bij expansie de merkstrategie uitvoeren. Om u op een goede manier van dienst te zijn wil ik dan ook graag eerst uw merkstrategie begrijpen en het daaruit voort vloeiende klantprofiel en positionering in de markt. 

Onze toegevoegde waarde is dan om ervoor te zorgen dat u de juiste keuzes maakt en het leveren van de juiste locatie met die belangrijke concurrerende positionering.

Case:


Starbucks

Starbucks Coffee, aanwezig in Nederland sinds 2011 met retail winkels, had behoefte aan een echte flagship winkel in Amsterdam op een A1 locatie.

Bienco heeft een locatie strategie plan gemaakt gebaseerd op de werkervaring en kennis die ik opgedaan heb in de jaren dat ik heb gewerkt heb voor Starbucks EMEA.

We hebben Rokin 74 - toen nog brasserie Beems - geïdentificeerd als zijnde de brand builder store die de portfolio van Starbucks in Nederland nodig had.

Rokin is een van de sterke A1 winkelstraten in het centrum van Amsterdam nabij de top winkelstraat Kalverstraat en musea en hotels.
Belangrijk is dat de Noord Zuid metrolijn klaar was. De winkel ligt in het midden tussen de 2 uitgangen. Sinds de opening van de metrolijn is de traffic op het Rokin aanzienlijk omhoog gegaan.

Deze winkel voldoet aan alle belangrijke succes criteria zoals: de juiste bestemming - Bienco heeft het bestemmingsplan gecheckt - een hoekligging, sterk front en een terras dat voor extra omzet en zichtbaarheid zorgt.

We hebben in 2017 de relatie met de eigenaar van het pand opgebouwd in de 2018 het leiderschap team van Starbucks overtuigd en de deal gedaan.  De winkel -groot 245m2 - is eind Juni 2018 geopend.

Marqt

Marqt is een Nederlandse supermarkt die regionale en biologische producten verkoopt. Het bedrijf is opgericht met als doel samen met leveranciers en klanten het voedsel systeem te verbeteren.

Na het 10 jarig bestaan heeft men een nieuwe winkelformule ontwikkeld op een kleinere footprint 350 - 400 m2 om op deze manier meer en sneller winkels te kunnen openen en meer impact te maken.

Bienco heeft in 2018 de opdracht aangenomen om deze expansie te versnellen. In een jaar tijd hebben we 6 winkels voor dit nieuwe concept geacquireerd. 

Twee winkels in Amsterdam, een in Heemstede een in Bussum en twee in Den Haag.

Share by: